Na vlastivede sme sa tento rok učili, že v 16. storočí na našom území rabovali a plienili Turci. K týmto udalostiam sa viaže jedno pietne miesto v obci Párovské Háje, kde sa vo Fabiánovej doline na jeseň v r. 1530 odohrala tragédia.
Skupina Turkov sa vracala z prepadu na Hornej Nitre s korisťou a zajatcami vrátane niekoľko stoviek detí. Keďže ich naháňali cisárski žoldnieri, z obavy, aby ich deti nezdržiavali pri úteku sa ich na tomto mieste rozhodli pozabíjať.
viac
Keďže milión, tak teraz bude trochu matematiky
. V našej základnej škole máme približne 300 žiakov (nie všetci sú vždy v škole). Každý z nich 18. októbra 2021 o 9.00 hod. vzal do ruky zbraň – samozrejme duchovnú a začal strieľať do neba modlitby. Keďže sa každý pomodlil celý ruženec tak je to 50 Zdravasov krát tristo žiakov a máme z toho tento výsledok 15 000 Zdravasov, ktoré sme v ten deň vyslali do neba. Okrem toho sa v tento deň o 9.00 hod. modlili aj iné deti na Slovensku. Na stránke ACN ich bolo nahlásených 32 130. Ak by sme rátali ďalej, počet Zdravasov by sa nám zvyšoval a potom by sme mohli zrátať deti na celom svete a tak ďalej...
V dňoch 15.10. až 21.10. prebiehal v našej škole 13. ročník Olympiády zo slovenského jazyka a literatúry - školský rok 2020/2021 v kategórii C. Zapojilo sa do nej 18 žiakov ôsmeho a deviateho ročníka. Olympiáda je rozdelená do 3 zložiek: jazykový test, transformácia textu, rečnícka (ústna časť). Jazykový test sa uskutočnil online formou v multimediálnej učebni, ostatné dve zložky boli v našej réžii. Transformácia textu znamená, že žiaci daný text musia zmeniť na určitý slohový žáner, ktorý sa hodnotí podľa predpísaných kritérií: vonkajšia, vnútorná forma, kompozičné prvky, štylistika, pravopis, syntaktické konštrukcie a pod. Transformácia textu: NOC V KNIŽNICI. Úlohou bolo vytvoriť sloh - rozprávanie s prvkami opisu na základe informácií z prečítaného textu. V tretej časti si účastníci olympiády vyskúšali svoj rečnícky talent na tému: V čom vidím nebezpečenstvo sociálnej siete?
V jedno popoludnie sme sa v 4.A zahrali na dizajnérov a navrhovali sme čičmianské vzory na domčekoch. Na interaktívnej tabuli sme si pozreli, aké rôzne vzory existujú, niečo sme si o nich porozprávali a pustili sme sa do práce. Výsledky našej snahy zdobia nástenku pred triedou.
Milí žiaci,



